Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over de InstapWebsite.

Algemeen

Wanneer het aankomt op websites, is de keuze vaak als volgt: een dure website met veel mogelijkheden of een betaalbare website met weinig mogelijkheden. Een InstapWebsite is een betaalbare website met veel mogelijkheden. Bovendien wordt er bij het maken van de site veel aandacht besteed aan gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en een professionele uitstraling, geheel volgens jouw (huis)stijl.

Met het op maat gekoppelde beheersysteem neem je de regie over de InstapWebsite in eigen hand. En kom je er even niet uit? Dan staat er een team van professionele ontwerpers en ontwikkelaars voor je klaar met advies of een helpende hand.

Ja, de InstapWebsite is ontwikkeld op basis van responsive webdesign. Dat wil zeggen dat de website afhankelijk van de schermgrootte van het apparaat automatisch de optimale weergave bepaalt. Dat is niet alleen belangrijk voor de bezoekers van de website; ook Google hecht veel waarde aan websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten. Een responsive website zorgt er dus voor dat jouw onderneming beter vindbaar wordt.

Een InstapWebsite is naar wens in te richten met behulp van de volgende paginatypes:

  • Homepagina
  • Algemene contentpagina
  • Nieuwspagina
  • Blogpagina
  • Fotopagina
  • Agenda
  • FAQ-pagina
  • Recensiepagina
  • Contactpagina
  • Formulierpagina

Werkwijze

Dat is afhankelijk van een aantal factoren, zoals in hoeverre er al duidelijk is wat er op de site moet komen en hoe vlot de communicatie over en weer verloopt. Maar het kan snel gaan. In het gunstigste geval kan de website al binnen 3 werkdagen online staan. Gemiddeld is de doorlooptijd zo’n twee tot vier weken.

Het traject is opgedeeld in vijf afgebakende stappen:

  1. De indeling van de website
  2. Het grafisch ontwerp
  3. De ontwikkeling van de website
  4. De invulling van het beheersysteem
  5. De website gaat online!

Lees een uitgebreidere beschrijving per stap op de pagina Werkwijze.

Om het traject soepel te laten verlopen en een website te maken die naar volle tevredenheid is, verwachten we enige input voorafgaand aan en gedurende het project. Het gaat om de volgende zaken:

Een overzicht van welke informatie er op de website moet komen
Dit mag een simpel documentje zijn met alle benodigde onderwerpen of pagina’s. Op basis daarvan maken wij een voorstel voor de indeling van de website.

Beeldmateriaal
Goed beeldmateriaal is van grote waarde voor een website. Gebruik bij voorkeur professionele (eigen!) foto’s op de site, dat komt de uitstraling van het geheel ten goede. Is er geen fotomateriaal beschikbaar? Dan denken wij graag mee over een oplossing.

Indien beschikbaar: een logo en huisstijl
Wanneer je over een logo en/of huisstijl beschikt, ontvangen wij de benodigde bestanden graag voordat we aan de slag gaan met het Grafisch Ontwerp. Op die manier krijgt de website direct jouw eigen look & feel.

Indien beschikbaar: teksten
Zowel voor de bezoekers van de website als voor zoekmachines zijn goede (web!)teksten cruciaal. Lees meer over dit onderdeel op de pagina Teksten.

Layout & vormgeving

Ja dat kan. Tijdens de ontwerpfase voorzien we de website van een logo en de gewenste kleurstelling, lettertypes en eventuele achtergrondpatronen. Dit doen we juist graag aan de hand van een bestaande (huis)stijl, zodat we binnen een duidelijk kader kunnen werken.

Nee, de vormgeving van de website (kleuren, lettertypes, patronen, etc.) kan niet aangepast worden via het beheersysteem. Dit is een bewuste keuze: in de ontwerpfase bepalen we samen met jou een eenduidige en herkenbare stijl voor de website. De vrijheid om dit aan te passen, brengt het risico met zich mee dat de website na verloop van tijd aan die aspecten inboet. Uiteraard kunnen wij de vormgeving in overleg wel voor je aanpassen. Dit valt onder onderhoud & support.

WordPress beheersysteem

Het beheersysteem stelt je in staat om de website geheel naar wens in te richten:

  • Onbeperkt extra pagina’s toevoegen
  • Iedere pagina onbeperkt inrichten met paragrafen
  • Iedere paragraaf inrichten met titels, teksten, foto’s, video’s en documenten

Lees meer over het beheersysteem

Via het beheersysteem kun je alle content van de website eenvoudig beheren. De volgende zaken zijn niet mogelijk via het beheersysteem:

  • De vormgeving (kleuren, lettertypes, patronen, etc.) aanpassen
  • Formulieren aanpassen

Voor bovenstaande werkzaamheden geldt dat wij dit wel voor je kunnen doen. Het valt binnen onderhoud & support.

Lees meer over het beheersysteem

Jazeker. We houden de WordPress installatie up-to-date, zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen. Kijk op de pagina onderhoud & support voor meer informatie.

Meer over onderhoud & support

Betaling & overeenkomst

De maandelijkse betaling geschiedt via automatische incasso.

Wanneer je kiest voor het Starter Pakket, betaal je de website in 24 maanden af. Wanneer de website is afbetaald, komen die maandelijkse kosten direct te vervallen.

De overeenkomst voor zowel het Starter Pakket als het Voordeel Pakket loopt twee jaar. De kosten voor hosting, onderhoud & support lopen minimaal twee jaar en blijven gelden zolang de website online staat. Na twee jaar kun je er op ieder moment voor kiezen om de website offline te halen. Vanaf de daarop volgende maand wordt de incasso voor hosting, onderhoud & support stopgezet.

Onderhoud & support

Voor zowel het Starter Pakket als het Voordeel Pakket geldt een maandelijks bedrag van € 20,- voor Onderhoud & support. Dit bedrag wordt geïncasseerd zo lang de website online staat, met een minimale looptijd van 2 jaar.

Met onderhoud bedoelen we de werkzaamheden die wij verrichten om de website nu en in de toekomst op een stabiele manier online te houden. Onder support vallen de werkzaamheden die we na oplevering van je website verrichten om aan te blijven sluiten bij de wensen en behoeften die zich aandienen. Het gaat om de volgende werkzaamheden:

  • Periodieke technische updates
  • Regelmatige website back-up
  • Onbeperkte helpdesk via 073 6 102 103 of info@swif.nl
  • Technische aanpassingen aan de website door SWiF
  • Kleine aanpassingen op het gebied van vormgeving door SWiF
  • Inrichten en onderhouden van hostingomgeving
  • Advies over en registratie van domeinnamen
  • Aanmaken van e-mailadressen en ondersteuning bij e-mail

Voor iedere aanpassing maakt SWiF de afweging of het redelijkerwijs onder support valt. Het plaatsen van een nieuw logo of hulp bieden in het beheersysteem zijn voorbeelden van typische support-werkzaamheden.

Support geldt niet in het geval van aanpassingen die een grotere impact hebben op de techniek of vormgeving, zoals het bouwen van een specifiek formulier, het ontwikkelen van een nieuw pagina-type of het toepassen van een nieuwe (huis)stijl. Wanneer werkzaamheden buiten support vallen, geven wij dit uiteraard direct aan en bespreken we de aanvullende kosten met je.

Hosting & e-mail

Om een stabiele werking van de website en het beheersysteem te kunnen (blijven) garanderen, is het onderbrengen van de hosting bij SWiF de enige mogelijkheid. De kosten voor hosting zijn inbegrepen bij de maandelijkse kosten van € 15,- voor onderhoud en support.

Dat is geen enkel probleem; een domeinnaam kan op ieder moment vastgelegd worden, mits deze nog niet geregistreerd is. Het kiezen van een domeinnaam is een belangrijke stap. De domeinnaam bepaalt namelijk voor een deel de vindbaarheid van je website. Wij adviseren je graag bij het kiezen van een doeltreffende domeinnaam en kunnen deze desgewenst ook voor je registreren.

Ja, we kunnen een willekeurig aantal e-mailadressen aanmaken. De kosten hiervoor zijn inbegrepen bij het maandelijkse bedrag van € 15,- voor onderhoud & support.

© instapwebsite.nl | Alle rechten voorbehouden | Privacy